Hej hej!

...Här har internet fungerat si sådär i några dagar så jag har ej kunnat blogga. Dom sa att det inte fungerade i hela Phuket men jag vet inte ja...en rätt dålig bortförklaring :)

Nu har vi precis ätit frukost för näst sista gången och jag tänkte börja packa ihop alla saker på eftermiddagen. Jag har faktist hemlägtan samtidigt som jag VET att jag kommer att få ångra den känslan när jag kommer hem. MEN jag har ju faktist semester i Juli som jag ska njuta av...

Igår va jag, Micke och Linda i Phuket town på marknad och sprang runt och shoppade det sista. Vi kom hem med mer kassar denna gång än förra gången. Jag gjorde iordning mina naglar hos en superduktig tjej så nu har dom små blommor på sig :).

Jag saknar min säng så det är helt galet. Sängen på hotellet är så hård att jag tror min rygg har gått i bitar. Ett glas mjölk och lite husmanskost skulle också sitta fint, eller max :) haha...

Nej, nu ska vi inta poolen och ta vara på dagen, imorgon klockan två kommer Koffe och hämtar oss för att sen ta oss till phuket airport...

Kraaaaaaaaaam på er alla, vi saknar er

Gissa vems tår detta är?

...Och vems fötter kan det vara...

Nä men...tittut

Hiphop-Torsten ;)

Lag B1 och B2...

Ett litet bildmaraton men nu tar min internettis slu...

Tjolahopp

...från Thailand...

Som vanligt uppe efter tolv men va fan, vi har ju semester. Vi spelar kort varje kväll och idag vann faktist jag och Linda två gånger av tre så inatt ska vi sova riktigt gött :).

Jag och Micke åkte in till Patong på eftermiddagen för att inhandla min omtalade bag som jag tjatat om i fem år. Är väldigt nöjd med mitt köp som också går på hjul om man inte orkar bära.
Vi tog en varsin pizza på svenska restaurangen riccos och den satt fint. Fick även med mig mer smycken, två scarfar och en kjol....I löööve thailand...
Jag handlar, Micke bär...

En öl om dagen, håller doktorn borta från magen David... :D

Till min svärfar som ska till Thailand men ej äter maten. Det finns annat också (den va supergod även fast inte bilden kanske säger det...)

Till min kära Ankis...här skulle du och jag behöva ta en afterwork ;)

Min kolbitsprins och jag

Ludde har önskat en sån här keps i några dagar och när han kom innanför dörren ikväll satt Micke med den på huvudet. Hans blick var obetalbar. Sen somnade han med huvudet på kudden och kepsen i handen...*blingbling*

Hej allihopa!

Här springer tiden iväg så att bloggningen glöms bort :)...

Igår va vi iväg på maknad igen men det va så fruktansvärt varm och klibbigt att vi inte stod ut. Det rann längs hela kroppen på oss alla och ludde va dyngsur i håret, precis som om han skulle ha klivit upp ur badet haha.
Vi satte oss och åt istället med airkondition och DET gick hem hos oss alla. Ni vet det där stället som vi åt på sist som va så otroligt billigt? Där hamnade vi igen och denna gång skulle vi försöka komma över 1000 bath, men icke...Vi slutade på 980 bath, alltså ca 230 svenska kronor. Denna gång tog vi in lite extra av allt + att Vera, Ludde, Micke och Johan tog glass till efterrätt...hahaha...

På dagarna leker vi som barn i poolen. Vi leker med den berömda "waboba ball" och den används flitigt. Te.x så är vi killarna och tjejerna i ett lag och en håller i Luddes simring och sen ska man träffa i den på ett visst avstånd. Jag och Linda är lite bättre än vissa andra *host*...Vi är ett jävla bra lag!!

Jag lägger in lite bilder imorgon istället. Klockan är två här och vi måste sova. Ludde ringer oss på mornarna nu och väcker oss så vi ska få i oss frukost...

Kram på er där hemma ♥

36 grader och sol

...Dagens väder...

Nu ligger vi som vanligt långt efter midnatt och suckar över att kvällen borde ha slutat tidigare. Vi har hoppat över frukosten nu lite titt som tätt och den är faktist ganska bra att ha i den här värmen.

Idag har jag legat större dagen i skuggan. Jag och Micke tog en prommis längs stranden en sväng för att få känna lite vindar. Vi njuter verkligen VARJE sekund av detta härliga paradis. Helt sjukt att en vecka redan har passerat...
Kvällen spenderade jag och Linda på marknaden i Phuket town. Jag kan inte fatta att dom våga släppa dit oss helt ensamma med en varsin börs med slantar i. But they did, så hem kom vi med sju helvetes massa påsar...

Shoppingsugen Sara...(Näääj tröjan är ICKE fejk)

Vera kör bönemöte varje eftermiddag genom att stå och skrika över hela hotellområdet i olika toner. Ser ni blicken hon ger mig när jag stör i hennes skönsång?

Glada och SVETTIGA systrar...♥

Svettig Sara efter en jävligt svettig shoppingtur...

Tre väskor, okej fyra :), massa halsband, örhängen, armband, fyra pikétröjor, tre par kalsonger, en klänning till mig, två klänningar till Linda, varsin tröja, ett linne, tre par sandaler till Linda, ett par till mig, tofflor till Ludde m.m

FJUUUUU....

Smycken av olika sorter är helt galet billigt här nere. Jag fick tre par örhängen för 50bath = 12 spänn. HAHAHA, ge mig mera...

God natt på dig ♥

Lördag...

...Eller nu har vi söndag här...

Idag tog jag och Micke oss ner på stranden för första gången. Det kommer nog att vara röd flagg under hela tiden vi är här men det går att bada lite försiktigt iaf.
Vi slappade på en varsin solstol och njöt som bara den...

Ikväll for jag, Micke och Johan med en taxi till Phuket town för att kika in marknaden. Hur mycket stånd som hellst och vi bara gick och gick och gick. Jag fick med mig tre tröjor och en ny handväska hem *tjiihoo*. Efter en stund blev vi hungriga så då fick vi för oss att äta på KFC eftersom Johan ej gjort det tidigare.
Skitkonstig meny och lite att välja på men vi beställde in en massa kycklingvingar iaf. Den första tuggan vi tar är i en varsin jalapenoskryddad liten vinge som är så sjukt stark att våra läppar domnade bort haha, sen va den middagen förstörd.
Vi beställde Mcdonalds med oss hem istället...
Taxichauffören som skjutsade oss till Phuket skulle också hämta oss på bestämd tid men dök aldrig upp och Johan till sin glädje fick sin vilja igenom och åka tuktuk hem. Själv föredrar jag att åka riktig bil med tanke på hur dom kör, men det va bara till att blåhålla i sig i 30 minuter.
Vissa vägar har ej belysning i detta land och vissa kurvor ska vi inte ens prata om, MEN vi kom hem oskadda och Johan va nöjd.

Här kommer en MASSA bilder, det går visst fortare att ladda upp bilder på nätterna...

Dags för middag...

Alla skulle titta in i kameran, en gjorde det :)

Försök att hitta en ettåring som äter mer än Vera. Lite banan på maten :D

Middagsdags på sunwing

Min älskling i morgonformat...

Bangtao Beach...

Vera äter glass i STORA lass...

Micke i min "damhatt" som Ludde så fint kallar den...

Johan, JÄTTEnöjd i en tuktuk

Jag livrädd i en tuktuk

KFC. Vi skulle presentera detta härliga matställe för Johan men det blev en flopp så vi handlade med os Mcdonalds i stället...

Nu måste vi sova, annars orkar vi inte upp till frukosten imorgon...GOD NATT ♥

Bangtao beach 17:56

...Va trevligt att ni är så många som kikar in här nu när vi är ute på resande fot. Jag har ingen aning om vilka ni är så lämna gärna ett spår efter er så jag kan få en liten AHA-upplevelse när jag kommer in nästa gång. Försöker räkna ihop alla jag vet men kommer inte så långt...haha

Gårdagen blev väldigt sen. Jag tror gick till sängs vid tre halv fyra. Jag och Linda gick nämligen ner till våra grannar under oss och tog ett snack.
Det är två familjer, ena från Luläää och den andra från Gällivaräää. Dom har så grov norrländska och Johan skrattar lika mycket varje gång dom svarar som bara norrlänningar kan, geom att dra in luft....schooo....
Härliga människor är dom iaf och vi hade en trevlans stund som varade halva natten.
Tyvärr åker dom hem på söndag men vi hoppas det kommer lite nya ansikten från Svedala då.

Vi åt middag igår på en restaurang en bit bort härifrån. Vi kunde inte låta bli att skratta när vi fick in notan. Man tycker nästan det är pinsamt att betala..
Vi åt:
En varsin portion med mat (5st)
Två extra tallrikar med chicken nuggets
6 öl
3 läsk
två glass
________________________
Bababam....160 svenska kronor

Tummen upp för det...

Jag önskar att jag kunde slänga upp bilder i massor men tyvärr tar det 5 minuter per bild gah, blir galen...
Men nu ska vi äta middag på hotellet här bredvid

Hörs

Torsdag

Är inne och kyler mig lite och Micke ligger och tar en eftermiddagslur så då passar jag på att blogga lite.

Idag är det VARMT, det går nästan inte att ligga still i solstolen. Jag har legat raklång vid poolkanten som en strandad val nästan hela dagen haha...Man får liksom skvätta vatten på kroppen hela tiden för att svalka sig. Har bränt mig lite i hårbotten också men jag köpte mig en solhatt (åh vilken fin damhatt sa Ludde haha) som sitter som en smäck :D

Här har vi precis kommit fram och Micke ser rätt nöjd ut :)

Våran balkong och pooldel. Ett trött gäng som precis startat sin semester...

Luddepudde...

Det roligaste med att vara här är att mitt spikraka hår lockar sig för att det är så fuktigt hehe. Här har man håret uppsatt annars skulle man hamna på psyke, helt klart...klibb och kladd...

Hej där hemma!

Hej på er!

Här har vi det helt fantasktiskt och vi njuter varje sekund. Igår njöt jag dock inte när jag fick reda på att dom hade sett en grön orm på området som dom iof trampade ihjäl men fy fan va äckligt.
Imorse när vi vaknade klockan ett!!!???? (tror att vi har jetlag) så regnade det men på eftermiddagen sken det upp och blev strålande sol igen.  Nu har vi varit och ätit middag på hotellet bredvid och det blev vårullar och massa annat gott.

Ludde har idag simmat runt i poolen med armpuffar och simring helt själv som en liten säl, vi tog med oss en riktig liten fisk :). Rutchkannan har han tagit sig upp för men inte mycket mer. Han vågar inte riktigt men vi tror att det kommer inom kort.

Dagens middag...fried rice with chicken

En glad Vera i vagnen

På stranden när vi precis hade kommit fram

Linda och Ludde igår.
Vi tog en taxi till Patong och shoppade lite. Prutartälvlingen vann nog jag och Linda men precis innan vi skulle åka hem så ville vi ha tre klänningar till vårat pris men fick dom ej och i bilen hem ångrade vi oss ( fortfarande ångrar vi oss) sjukt mycket. Vi kom nämligen på att vi prutade om 24 jävla kr. Två härliga blondiner...

B1 och B2. Tror sememestersvenskarna har landat...

Det går såååå sakta att ladda upp bilder men jag ska försöka så gott jag kan :)
Dessa bilder är från digitalkameran, ska lägga upp systembilderna senare *lovar*

När vi kom ut från flyplatsen i Phuket så står Koffe från Semestersvnenskar där och tar emot oss. Semestern kunde inte ha börjat bättre tyckte Johan som skrek högt och tydligt "titta en kändis".
Lite pinsamt tyckte vi andra och gick...

Thailand, here we are...

Vi har landat (som man ska;) ). Flygresan gick hur bra som hellst och barnen som ca 8½ timme av tio. Vi lämnade Sverige fem i elva och landade 9:30 svensk tid. Så när klokan var halv tio i Sverige va den halv tre här och vi kom till hotellet vid fyra. Jag va sjukt trött, eller det va vi nog allihopa men eftersom jag spänt mig så länge så slocknade mitt huvud tjugo över åtta...

Vi sov till halv nio imorse, åh det va sååå skönt. När vi kikade ut då satt Ludde i poolen redan, redo att ta dagen :).

Nu ska vi ta en siesta (vette fan va det helter på Thailändska) och sen ska vi in och shoppa i Phuket. Jag och Linda har redan handlat två tunikor på stranden idag meddans grabbarna tog en walk längs strandkantent. Dom tyckte att vi hade prutat för dåligt så vi ska få se ikväll vem som kan pruta bäst... : )
Tyvärr är det röd flagg här idag och det innebär att det är badförbud. Det är undervattenströmmar som spökar men va fan gör det när vi har en enorm pool mitt utanför balkongdörren...

Semestertider

...Idag, denna eftermiddag, här och just nu firar vi att mina två veckors semester precis har börjat....hurra, huuurraaa, hurraaaaaa...

Ett exempel på en semesterposition...

Ikväll hade jag tänkt att vi skulle överraska Micke med lite middag och kompisumgänge men han förstörde det hela med att bjuda hem folk på poker så jag fick ändra mina planer.
David ska iaf köpa mat och laga och jag hoppas på efterrätt denna vackra dag :). Imorgon kommer mina kära svärföräldrar to town för att sjösätta båt och sen ta med Ciggen tillbaka hem. Våran älsklingsskrutt ska vara utan oss i två veckor nu och det känns. Jag förstår att ni tycker jag är världens tönt men Sigge är vårat allt och våran bebis och vårat lilla lurvtroll som förgyller våra dagar två hekto extra...men...
...två veckor går fort och han kommer att ha det mer än bra, bättre än hemma faktist...

Sluuuuurp säger Sigge om hans semestervecka hos svärpäronen. Där blir man mätt och belåten...

Tattarfamiljen ska äta tattarmat ikväll för tattardavid tyckte att vi skulle äta tattarkorv och tattarpommesfrites. Lite tattigt svarade jag...
Löjlig du är svarade David...
Tattare svarade jag då.
Hoppas på riktigt god efterrätt....

Wish me good luck på pokern. Sist slog jag ut min sambo och hamnade på en sur andraplats...

Vart bor familjen tattars?

...här...i dom mest centrala delarna av lilla Gävle...

Jag har tvättat upp all min tvätt nu, den hänger på tork i HELA lägenheten. En tvättdjungel av härligaste sort. Tur att man har galgar att hänga allt i eftersom man ej har en tvättstuga. Därför får badrummet, båda extrarummen, vardagsrummet och köket leka hängare... Jag älskar känslan av nytvättade kläder...

Idag har Sara arbetat, ätit lunch med familjen haj, gjort schema, skickat rapporter, fört mig väldigt  professionelt i en jobbsituation, kollat på hus, färgat ögonfransarna och ätit förmycket fikabröd hos pappa. Nu ligger jag ensam i sängen och rapar kanelbulle och ska strax slå igen mina blå.

Vår resväskestatus just nu:  Min nya bikini, sminkservetter och en waboba ball.

...Två saker som saknas bara sen är det färdigpackat... ;)

Okej, jag behöver en sak till. Min nya allra ALLRA bästa vän. För några veckor sedan var jag på ett Mary Kay-gallej och föll direkt för deras grejer...

Detta sett innehåller alla hudvårdsprodukter som man behöver. Rengöring till ansikte morgon och kväll, nattcreme, dagcreme, ögoncreme, fuktbomb, en spabehandling, fondation, mascara och spabehandling för din händer. Superenkel väska att bära med sig och hänga upp och superenkel att ta med. Jag och Jane Fonda hand i hand utan rynkor vid 70-års ålder hahaha...

God natt kära bloggläsare

God eftermiddag

När jag kom hem från jobbet idag så  tog jag tag i våran ENOOOORMA tvätthög. Jag fick bestiga berget för att kunna sortera ut allt. Kläder som jag ej sett på väldigt länge smög sig fram och sånt är ju alltid kul. Nu ska dom få bli rena och nerpackade...

Jag är home alone ikväll för Micke är bortbjuden på middag genom jobbet, så mina planer är att tvätta klart, försöka städa lite och sen lägga mig raklång framför dumburken och avnjuta en påse med godis och lite glass och ett wienerbröd kanske....BEACH 2009 här kommer (INTE) jag...

Mitt resesällskap...

Mami och päpi haj...

Ursäkta så hemskt mycket att jag tjatar om detta varje dag...

...men 3 dagar kvar till semester...
;)
(Snart far vi mot solen du och jag Nicki ;), Olika delar men härligt, härligt...)

Måndag

...Och nya starka tag...
Om fyra dagar går jag på semester och på söndag kväll går vårat tåg mot arlanda. Väskan står redo att bli packad och idag följde en ny bikini med hem från stan...

Det här är en glad dag...

...I en liten färgskala...

Ledig helg...

Jag har haft spänningshuvudvärk sen i fredags och jag tror att det beror på att jag börjar känna att resan är nära. Tänk hur man är...

Först tjatar och gnatar man om semester och att det inte är långt kvar, man går och räknar dagar för att stå ut och man tycker det ska bli SÅ härligt att komma bort. SEN när det väl gäller ballar man ur totalt och får ångest över att "NU ÄR DET NÄRA..."
Flygresan står mig upp i halsen samtidigt som jag har lärt mig att gilla läget och fått det hela att kännas att det är helt ok Flygningen är nog inte värst i mina tankar utan jag tänker mer på hur jag kommer att vara. Herregud va ointressant jag känner mig. Nu lämnar vi detta...

Men iaf...That´s me in a nötskal!!! :D

---------------------------------------------------------------------------
Nu är jag och sambo inne i en period där vi bara äter ute igen, jag blir galen på oss. Igår fick vi mat hos pappa och vi uppskattar hemlagad mat så äckligt mycket att det är skrämmande. MEN vi vill inte bo där vi bor och då vill man inte vara hemma och är man inte hemma så lagar man inte mat och lagar man inte mat så får man äta ute!!!.
Imorgon ska jag på middag igen. Funderar på om alternativet matlådor finns. Ta med, packa ner, ta hem, frysa in, tina upp, micra, dinner is served...

Nä jag ä in´t bitter...

PMS = Tvångströja och behandlingshem

Idag är en sån dag då jag borde låsas in. Kanske inte för gott men nära därpå. Jag är så TACKSAM att min sambo står ut med mig med tanke på mitt beteende.
Egentligen vet jag inte om det BARA är pms, jag tror det är ren utmattning också. Så ikväll kan ett alternativ vara att jag drar täcket över huvudet och skäms bort min kväll, eller så sträcker jag på mig och beter mig som folk och gör något kul. Tycker det sistnämde låter som en bra idé...

Hm, det är något som saknas på bilden...

...Sigges ögon är tillbaka...

Jorå, kinamat höhö

Inte så illa heller. Det blev Lam´s och supé. Ska det vara så ska det va på riktigt. Det blev anka, sjötunga, oxfilé och kyckling i MASSOR. Jag skulle kunna leva på thailändsk mat. (Fråga mig gärna efter resan igen om jag tycker lika haha :))
Tänk att jag alltid får som jag vill ;)

Ludde spexar framför kameran....

Det hänger söta hopprepsgrisar i butiken...

...Och andra söta hopprepisar...

...Ludjo spexar vidare...

...Och spexar vidare i Guns glasögon...

...I butiken...

...En retrobild på Ludde...

Jag ÄLSKAR min nya kamera, I just love that little thing...

En glad dag

...har jag haft. Idag lättade en stor sten från mitt hjärta och jag hoppas det går bra nu men jag återkommer ;).

Just nu ligger jag, sambo och hund i sängen och myser till hockey. Jag har tjatat hål i huvudet på Micke för jag är sååå sugen på kinamat. Haha, va dum jag är som ska leva på thailändskt mat i två veckor men jag kan inte rå för suget. Det vattnas när jag ser kinamat framför ögonen....åh va gott det skulle vara...

Jag ska börja skriva på min lilla lista nu också. Som vissa vet bygger jag mitt liv på listor för att jag ska komma ihåg allt. Hela tiden kommer jag på saker jag måste köpa och efter 7 sekunder är det glömt så därför SKA det skrivas upp.

Detta är min läsning just nu:

Jag ska köpa godis i MASSOR och minst en parfym och läppglans och ja i helvete vad saker jag ska fylla i. Det är som en leksakskatalog när man va liten...kryss, kryss och åter kryss...

Vi äger den lataste hunden i HELA stan, ojojoj...vilket enkelt jobb våra hundvakter kommer att ha nu när vi är borta :)

11 dagar kvar till semester, hejja Sara

Jobbarhelg

Tio i tolv och jag ska precis till att krypa ner i min darlings armar. Vi jobbar i helgen så det står härliga till och nästa gång jag förmodligen skymtar ledighet är kommande lördag....SUCK!!

Efter jobbet idag tog jag Sigge under armen och traskade (tillsammans med resten av Gävle) ner till Boulgnern. Jag hittade tillslut en ganska ensam plats och slog mig till ro. Det va varmt och skönt och tillslut somnade jag på filten hehe. Efter en timme va jag uttråkad och gick mot mami. Slutade med en supergod middag där ikväll och nu ligger vi här som två mätta slaktade jaaa vem vet vad...

Jag och min snygga kompis Fäänny (Snodde bilden också höhö)

Födelsedagsbarnet på koh phangang

Me unt my schvärenfaaahren

På skansen

En jätterolig apa på skansken som vi fortfarande skrattar åt

Micke kom hem med en ny systemkamera till våran lilla familj idag. Han tyckte att vi behövde en ännu bättre systemis nu när vi far till Thailand....jag håller med honom, bilderna blir 100 gånger bättre än våran förra...

En hälsning från ett soligt sthlm

Jag har slagit rekord i frukostätning idag. Min mage är stor som ett hus efter frukostbuffén på hotellet. Brukar vara rätt uttråkad när det gäller just hotellfrukostar men idag kära vänner lämnade jag ingen mat åt någon annan :)

Gårdagen kunde nog inte bli bättre (förutom att min mobil dog och laddaren låg hemma, typiskt mig). Vi startade med en runda på skansen, sen tog vi oss en tur på djurgården och satte oss vid vattnet och åt lunch i solen. På kvällen hade jag bokat bord på Koh Phangan som ligger på söder, en restaurang i sig vill jag lova. Så jääävulskt god mat...
Med andra ord så har jag ätit konstant i två dagar.
Ska lägga in bilder lite senare glömde sladden hemma...

Nu ska vi ner på stan och bränna pengar och sen blir det en lunch med världens bästa Fanny innan vi beger oss mot Järva krog där våran bil står. Sigge är i trygga händer så han är det verkligen INTE synd om

16 dagar kvar till semester, jag LÄNGTAR!!
--------------------------------------------------------------------------------------------
Just ja...
Vårt boende som vi hade på G och som va så jävla nära sket sig helt så nu är vi nere på noll igen.1 juli är vi helt bostadslösa. Jag mailade på en ny lgh (jävla helvete) igår och hoppas (tyvärr) på svar. Kan något snälla gå våran väg nån gång?

Njut denna härliga dag kära vänner...