Lördag...

...Eller nu har vi söndag här...

Idag tog jag och Micke oss ner på stranden för första gången. Det kommer nog att vara röd flagg under hela tiden vi är här men det går att bada lite försiktigt iaf.
Vi slappade på en varsin solstol och njöt som bara den...

Ikväll for jag, Micke och Johan med en taxi till Phuket town för att kika in marknaden. Hur mycket stånd som hellst och vi bara gick och gick och gick. Jag fick med mig tre tröjor och en ny handväska hem *tjiihoo*. Efter en stund blev vi hungriga så då fick vi för oss att äta på KFC eftersom Johan ej gjort det tidigare.
Skitkonstig meny och lite att välja på men vi beställde in en massa kycklingvingar iaf. Den första tuggan vi tar är i en varsin jalapenoskryddad liten vinge som är så sjukt stark att våra läppar domnade bort haha, sen va den middagen förstörd.
Vi beställde Mcdonalds med oss hem istället...
Taxichauffören som skjutsade oss till Phuket skulle också hämta oss på bestämd tid men dök aldrig upp och Johan till sin glädje fick sin vilja igenom och åka tuktuk hem. Själv föredrar jag att åka riktig bil med tanke på hur dom kör, men det va bara till att blåhålla i sig i 30 minuter.
Vissa vägar har ej belysning i detta land och vissa kurvor ska vi inte ens prata om, MEN vi kom hem oskadda och Johan va nöjd.

Här kommer en MASSA bilder, det går visst fortare att ladda upp bilder på nätterna...



Dags för middag...


Alla skulle titta in i kameran, en gjorde det :)


Försök att hitta en ettåring som äter mer än Vera. Lite banan på maten :D


Middagsdags på sunwing


Min älskling i morgonformat...


Bangtao Beach...










Vera äter glass i STORA lass...


Micke i min "damhatt" som Ludde så fint kallar den...


Johan, JÄTTEnöjd i en tuktuk


Jag livrädd i en tuktuk


KFC. Vi skulle presentera detta härliga matställe för Johan men det blev en flopp så vi handlade med os Mcdonalds i stället...

Nu måste vi sova, annars orkar vi inte upp till frukosten imorgon...GOD NATT ♥

Kommentarer
Postat av: Camilla

Härliga bilder, och vilken paradisstrand!

2009-05-23 @ 22:05:20
URL: http://cammo.bloggagratis.se
Postat av: svärmor

sakna sigge vi älskar

er

pok

2009-05-23 @ 22:06:18
Postat av: Sandra

Hej tjejen! Gud vad härligt att vara i Thailand! Var där i februari och älskade det! Hur är det annars då? Kram Sandra

2009-05-23 @ 22:09:43
URL: http://zkygirl.blogg.se/
Postat av: Mamma

Oh, det ser underbart härligt ut. Längtar efter ER. Ha det bra. Kramelikram

2009-05-24 @ 10:21:39
Postat av: Tabben

Ohh, det där ser ju helt underbart ut. Men att åka tuk tuk, är ju ett måste när man är i Thailand... :) Ha det så bra!

2009-05-24 @ 13:32:00
Postat av: Elin

Hejsvejs på er! Ni ser ut att ha det tipp topp :D

ska ta en prommis med sigvard nu, hälsa alla, kram från det lite mindra varma :)

2009-05-24 @ 15:06:24
Postat av: svärmor

Jättekul o msn med dig.Jag är så nyfiken varje dag o höra hur ni har det.Ha det bra hälsa alla.Vi älskar er. Va rädd om er POK svärmor o svärfar hälsar

2009-05-24 @ 18:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0