Zumba fitness (till alla er som undrar vad det är)

Zumba® Fitness skapades i mitten av 90-talet av sydamerikanen Albert "Beto" Perez, personlig tränare och koreograf åt ett stort antal internationella popstjärnor.

Med inspiration från traditionell musik som cumbia, salsa, samba och merengue flätade Beto ihop sina latinska favoritrytmer med glödheta danssteg som hans elever älskade - Zumba® Fitness var fött!

Sedan Beto introducerade Zumba
® Fitness i USA 1999 har det blivit en av de snabbast växande dansbaserade träningsformerna i landet. Människor i alla åldrar faller för de smittande rytmerna, de enkla dansrörelserna och de fantastiska resultaten.

 


Jag har tränat Zumba en gång sen jag fick det i måndags och tyckte det va SKITAKUL. Det är bara att stoppa skivan i dvd-spelaren och börja dansa :). Jag vet att det finns att gå på  i Gävle men inte vart. Själv stänger jag in mig i vårat extrarum :)
Är det någon mer än jag som hittat hem hos Zumba? ;)

Kommentarer
Postat av: Frida

Det är nånstans på söder! Jag vill böörja, verkar ju skit kul! Ska fan kolla upp det där =) kram frida

2010-01-13 @ 22:23:42
Postat av: Sara

Jag följer gärna med dig, bara att du hör av dig....tror det är på måndagar, onsdagar, torsdagar och söndagar men är inte helt säker :)



KRAAAAM

2010-01-14 @ 10:13:11
URL: http://siggesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0