För ca ett år sedan...

...startade jag min härliga resa inom jobbet. Kunde inte ana att jag ett år senare skulle sitta med två resauranger i bakfickan och slita som bara den på ett roligt sätt  för att lyckas. Vilken resa jag har gjort på så kort tid, och va stolt jag känner mig.
Igår fick jag höra att jag växt som människa och i mina öron är det väldigt vackra ord. Ord som betyder lycka och ord som betyder att jag äntligen är på rätt spår igen.
Jag känner mig oftast glad nuförtiden, jag känner mig alltid omtyckt och framför allt känner jag en trygghet i mig själv.  All den hjälp jag fått i vår har fått mig att tänka på ett helt nytt sätt. Jag är en person som vill och kan och jag ÄR en person som kan för jag har den viljan.
Ett anorlunda tänkande ger anorlunda energi. Jag går inte längre på sparläge utan ger mig själv en tuch av dagen eftersom det är nu vi lever och inget annat. Gör om dina problem till utmaningar...

Igår kväll sa jag till Micke, " tänk om jag aldrig mer kommer att bita på mina naglar, vem är då jag?".
 "Min nya Sara svarade han då".

Den nya Sara försöker att:

- Leva idag och inte imorgon
- Omvandla dålig energi till bra
- Aldrig mer bita på naglarna
- Tala om för sig själv att hon kan
- Hitta det positiva i människor istället för det negativa

Jag går fortfarande och pratar ca 1-2 gånger i månaden och kommer att fortsätta med det ett tag. Jag har kommit in på rätt spår i mitt liv igen, det går precis bredvid den gamla, skillnaden är att på det nya spåret skiner oftast solen... 


 


Kommentarer
Postat av: Lia

Vad härligt att höra!

Kram till dig!

2009-03-21 @ 15:11:34
URL: http://minnielie.blogspot.com
Postat av: Camilla

Härligt Sara!!!! Det firar vi med tacorullar och Robinson ikväll!!! (och ev alkohol för er övriga...)

2009-03-21 @ 17:53:49
URL: http://cammo.bloggagratis.se
Postat av: tessan

Du har ALL rätt att vara stolt! Du är jätteduktig! :D Kraaaaam på dej! ps. kan vi leka nån helg framöver? som gamla goda tiden.. tacos och bobubbevin varje fredag ;D

2009-03-21 @ 18:39:30
URL: http://tessanjonsson.blogg.se/
Postat av: Storasyster

Vet du vad det värmer!! Blir såå GLAD för din skull och STOLT över dej :-) Det är inte alla som skulle fixa det du gör... Det är oxå så sant som du säger att man ska lära sig att tänka rätt i alla olika situationer, för sin egen skull. Man är frisk, har det bra och vi lever bara en gång! Det är bara vi själva som kan välja hur vi vill leva...



Vi har en härlig vår att se fram emot och jag längtar efter att se dina långa naglar ;-) Ska oxå bli så gott att få komma till nya butiken och äta en sub mmmmmmm....



Det är underbart att känna sig stark och lycklig, men som vi sa tidigare så är det viktigt att man FÅR falla ibland och vara lite down.



ÄLSKAR DEJ!



Puss & Kram från L :-)

2009-03-22 @ 13:07:47
URL: http://modigamyran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0