Festligt värre

Jag sitter i valbo och väntar på god middag. Svärfar har fyllt år så då blir det paketöppning och mat. Vi har hunnit med en hel del idag te.x så har vi städat, prommenerat, varit med om rånet på systembolaget vid ica maxi, lämnat Sigge i bomhus och tagit oss ut till valbo där vi är nu.

Ja, vi klev innanför portarna på systembolaget vid ett. Vi hann ta några steg in i butiken när vi hör någon börjar vråla. Både jag och Micke tror att det är en lite för berusad man som kommer in och härjar men när vi vänder oss om så ser vi två maskerade män med vapen i handen. Man hinner inte alls reager på vad som händer utan vi hör bara deras röster som säger att alla ska lägga sig ner på golvet och det gör vi. Har absolut ingen tidsuppfattning om hur länge dom va där utan funderar hela tiden greppa tag i vad som händer. Tillslut blir jag helt skakig och då förstår jasg vad som verkligen händer. Rånarna försvinner sen efter ett tag ut och åker iväg. Micke ställer sig upp tar mig i handen och mina ben viker sig verkligen. Vi tar oss ut och allt känns så otroligt konstigt...Vad va det som just hände?
Just nu känns allting ganska lungt, har en massa tankar i mig bara men allt gick ju bra... :D

Ikväll ska vi på fest och jag har glömt kameran hemma och efersom min nya mobil inte har kommit så blir det inga bilder OM jag inte tar Mickes förstås. Jag är glömsk av mig, inte så lite heller...
Igårkväll va vi hemma hos C & A och spelade av dom massa mynt i poker...*höhö*


Kommentarer
Postat av: Lia

Oj jävlar!

Jag visste inte ens om att det har varit ett rån!

Usch!

Vad obehagligt!



Vilken tur att det gick bra för er!

Ha det så roligt ikväll, under omständigheterna.



Kram Lia

2009-02-21 @ 23:39:38
URL: http://minnielie.blogspot.com
Postat av: tessan

Hej vännen! Vad skönt att höra att ni var okej idag. Träffade mor din igår på Lams så jag ville höra hur du mådde! :) Vi kan väl ses över en prommis i veckan, var längesen nu. Kram kram

2009-02-22 @ 13:54:03
URL: http://tessanjonsson.blogg.se/
Postat av: Camilla

Oh, shit, jag läste om det i tidningen idag och tänkte: Det kunde ha varit vi....Vilken tur att det hela gick bra, men vilken skrämmande upplevelse...

Nästa gång vi spelar spelar vi Texas och om större stålar, då vinner jag!

2009-02-22 @ 14:40:42
URL: http://cammo.bloggagratis.se
Postat av: Bettan Jonsson

oj oj inte kul förstår att ni inte mår så bra.Tänker på er och hoppas ni mår bättre snart.

Kram Bettan

2009-02-24 @ 16:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0