Hej sena söndag

Idag är jag litte lätt irriterad men samtidigt glad. Jag vill att det ska vara den sista augusti NU. Jag längtar tills jag får känna av semester och ledighet på ett ärligt sätt. Snart, jag vet...snart står jag där men samtidigt är det alldeles för långt bort.

Jaja, vi går mot roligare tider och helgen har gått i lugnets tecken. Jag är så trött i kropp och själ så att få sova ut på mornarna är helt ok för min del. Vi har fått pengar (alldeles för mycket) av mina UNDERBARA svärföräldrar i inflyttningspresent så vi va ut en sväng till IKEA för att shoppa lite till nya hemmet. Det blev en matta, två bord och en whiteboardtavla som hänger snyggt på vägen in till köket. Jag har så otroligt dåligt minne så nu har jag gjort klart för mig själv att på torsdagar ska blommorna vattnas annars slutar det dom förr...

Här kommer lite bilder från sommaren...


Min lilla Lunkentuss


På väg mot stugan. Härligt väder och härliga vänner (som visar härlig bringa ;))


Konst i vattnet


Lunkentuss nummer två som jag tror trvis bra på sin lilla gräsmatta. Han ligger och lyssnar på alla barn som leker i lekparken och minst två gånger har han rymt för att få vara med och leka...


Härliga kräftor som jag och David slukade i oss en kväll. Jag är galen i kräftor och skulle kunna äta minst en kartong varje dag, utan problem.


Vårat nya sovrum.


En del av vårat kök.


Mn nya "kom ihåg"- tavla

Ikväll har vi fått hjälp av pappa och Eine. Bla så är häcken och gräsmattan klippt och galler i häcken så att inte Sigge smiter (igen). Det är så jag skaffar mig umgänge här i krokarna. När Sigge rymde sist träffade jag än jättetrevlig granne och det är ju super. Hunden kom till rätta och en ny bekantskap blommade upp.
Pappa och Micke har satt upp tavlor och fixat med Mickes alla elektriska grejer. Jag kan visa er bilder en annan dag men nu blir det säng och kuddemys...

Kram




Kommentarer
Postat av: barbro

Grattis och lycka till med nya huset och jobbet

2009-08-17 @ 07:20:25
Postat av: Tessan

Ni har de ju så fint :) ... Lär ses igen snart! puss o kram

2009-08-17 @ 15:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0