Det här med städning och hälsa...

Ja, att städa är inte riktigt min grej men sen jag flyttade till nytt har jag faktist skött mig riktigt bra. Jag har lärt mig att (för det mesta, så jag inte drar världens lögn) inte skjuta upp saker jag kan göra på en gång. Man hinner inte alltid med allt och ibland faller saker ur minnet men när jag står där och tänker "ska jag göra detta nu?", då gör jag det. Min psykolog som jag inte behöver besöka längre ( har blivit friskförklarad och jag har lämnat tillbaka tvångströjan :) ) fick mig att träna mycket mentalt (nähä). Som person är jag en sån som gärna lägger mig ner när jag kommer från jobbet och kanske slår på tv:n eller annat. Det kan innebära att jag startar mitt tänkande som gör att jag rasar rakt ner i helvetet. ELLER, när jag har en ledig lördag och söndag och Micke går till jobbet, då FÅR jag inte ligga i sängen hur länge som hellst utan JAG måste aktivera mig och mitt huvud så att jag inte hinner öppna mina onda tankedörrar. Helt enkelt så störd är jag och där är en hemlighet ni inte visste om mig :D.

Motion i all ära, ger kroppen endorfiner = man mår bra. Det är därför Sigger gör mig glad. Han måste ut några gånger varje dag. Är det inte en långprommenad så är det iaf frisk luft...

Tänk att jag vid 25 års ålder inte riktigt visste vem jag själv va? Tänk att jag va tvungen att väcka upp minnen, onda som goda för att verkligen förstå varför jag är som jag är. Det är inget som jag anser vara negativt, snarare att jag tycker det är fascinerande hur livet kan vara. Jag är stolt över att ha vunnit över mig själv och gjort en resa inom mig som slutade med ett bättre jag och en starkare Sara...






Kommentarer
Postat av: Mamma

Älskar dej!!!

2009-08-25 @ 22:44:27
Postat av: Stora sys

Är så stolt över dej :-D Finns ingen som kan ge mig så goda råd och som kan få mej att vända tanken så lätt... Är glad och tacksam att du delar med dej.



ÄLSKAR DEJ!



kramis från L

2009-08-25 @ 23:06:56
Postat av: Tessan J

Hej Tosse! Har sagt de förr och säger de igen: Du är bara helt bäst! :) På söndag blir det: Tuta hoppas ja jag får, tuta tuta tuta ;D.. kram på dej!

2009-08-26 @ 21:04:34
Postat av: tessan

världens bästaste sara!

Middag snart....

kramilikram

2009-08-27 @ 07:44:14
URL: http://www.tessansrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0