Det här med middagar...

...Vad ska vi äta för middag idag då? Känner ni igen den meningen? Hemma på vår gata en bit utan för stan, där har vi alltid detta problem. Ibland är det så allvarligt att det kan sluta med bråk. Jo, det är sant. Ibland önskar jag att jag hade råd att betala en liten gullig husmorsgumma med randigt förkläde och ett riktigt brett leende som bara små tanter har. 
Varje morgon skulle hon servera mig nybakt bröd och en stor kopp kaffe med en massa goda tillbehör. Sen skulle hon göra iordning en god matlåda och packa ner något extra att tugga på efter lunchen. 
När jag väl kom hem från jobbet skulle hon vinka glatt och visa mig hennes nybakta bullar som jag får serverade på ett fint fat tillsammans med ett stort glas kall mjölk. På kvällen säger hon "varsegoda" och vi får sätta oss ner till ett dukat bord med en härlig varmrätt som smakar himmelriket själv...

Men så är det inte...

Här är familjen L-J:s dinner today...
Här är Mickes hackning av det nyttiga. Min karl är BÄST (Jag menar det verkligen) på att hacka grönsaker. En blandning av morötter, purjolök, vitlök och rödlök...

Knäck en massa ägg och mosa dom i småbitar och stek för sjutton göbbar grönsakerna i äggbitarna.

Blanda i ris och kyckling i resterande och stek det riktigt RIKTIGT. Krydda med massor av, salt, peppar och chilipulver...mmmm...

...Då får man följande....Fried rice with...tata...CHICKEN...


Nu skriker Micke efter datorn snart. Hans pokerfingrar kliar. Jag vet precis hur det är att ha ett måste. Jag och sambo har två olika. Han MÅSTE spela poker och jag MÅSTE äta choklad...

God Natt


Kommentarer
Postat av: mamsen

Du har ju en husmorsgubbe du!!!!

2009-08-27 @ 10:09:06
Postat av: jocke

fin blogg!!!:)

2009-08-29 @ 14:44:28
URL: http://joachiimz.blogg.se/
Postat av: Hanna :)

Den mat-dammen fick gärna komma hem till mig också! ;)

2009-08-29 @ 14:45:07
URL: http://everyheartbeat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0