Mongomåndag

Kanske att det snart blir onsdag så jag slipper leva i den här skiten...

Nu sitter jag i min enda soffan som jag har kvar ( som by the way försvinner i morgonbitti ), skräp och skit omkring mig. Inte ens Ciggen trivs in this mess så jag spyr av att vara hemma.
Älsk jobbar as usual och vi väntar tålmodigt in honom så vi får lite middag i magen. Idag var min planering att städa ur köket, men hej hopp va slapp jag blev när jag öppnade våran ytterdörr.

Ja, raderna ovanför skrev jag för två timmar sedan så nu har löööve kommit hem och in från snöovädret. Vi har ju som sagt packat ner nästan alltind så mat vid spisen kan vi glömma. Därför slutade denna kväll hos Mcdonalds, en kär vän till oss. Jag skäms verkligen för all skräpmat vi äter men så fort jag kommer tll nya lyan ska jag veva i grytan. Appropå gryta så har jag beställt Mickes farmors allra bästa gryta tills vi ska flytta, ja alltså som en flyttgryta ;)

Då är måndagen snart slut, imorgon är det tisdag och det innebär tandläkaren. Jag har skjutit upp detta besök i snart tre år och nu hade jag glömt att jag flyttade fram mig till november. Hur fan kan jag välja en sån korkad månad? Momsi ska iaf skjutsa dig mig, tror att jag kommer att väga ett halvt hekto mindre efter att dom skrapat bort all tandsten jag har. Förresten bananlack, serveras det till folk i min ålder? :D

Näää, nu blir det sängen, inte i den nya för den kommer om två veckor hemlevererad och allt. Ikväll och några dagar framöver ska jag slå ihop mina blå i den gamla

God Natt Mongomåndag

------------------------------------------------------------------------------------------------
Dagens story
( Sara försöker ljuga och få återvinningen att tro att dom gjort fel )

Damen: Välkommen till Gästrike Återvinning du pratar med bla bla

Sara: Hejsan Sara heter jag och har en fastighet på Nynäs i Gävle och i fredags hade vi tömning men ni missade våra tunnor...

Damen: Jaha vilken adress är det då

Sara: Ja vi bor på blablablabla

Damen: Mjaha, mjaaa, men jag tror inte ni blev missade för här står det klart och tydligt att dom va hos er 07:38 men att inga tunnor fanns ute

Sara ( med lite snällare ton ) JAHAAAA, JAAAHAAA...Ja, det står det ja...okej...jaha...ehm...Om det nu är så att vi behöver en extratömning, vad kostar det då?

Damen: 200kr

Sara: Ja, men då tar vi det. Tack så mycket och hej då, tack tack tack

Kommentarer
Postat av: barbro

var kul att ni skall flytta och få ett nytt hem

2008-11-25 @ 07:40:04
Postat av: Sara

Hej Barbro!



Jag kikar in någon dag snart. Kommer att flytta rätt nära er så jag och Sigge tar en prommis och säger hej



//Sara

2008-11-25 @ 09:05:51
URL: http://siggesmatte.blogg.se/
Postat av: Inger

Hejsan!

Det ser fint ut i er nya våning. Kommer gärna och tittar.

Ha´de´ Inger

Hälsa Micke

2008-12-06 @ 11:07:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0