Motgång, en gång, stavgång, sengång...

Motgång: Den kom igårkväll. ALLTING i precis hela världen kändes piss. Jag såg inte fram emot någonting, jag hade ingen ork och jag kände mig helt utmattad. Att inte få stoppa i sig vad som hellst gjorde inte saken bättre. Men så pass vettig va ja att jag ALDRIG skulle ha sumpat det jag precis har startat. Alltså mitt nya liv.
Jag vet att jag brukar få sånna här svängningar ibland, men eftersom jag har varit riktigt nere i depressioner två gånger i mitt liv så har jag lärt mig på ett ungefär hur jag ska göra för att klättra uppåt istället för att gräva ner mig.
Låg länge och pratade med Micke och han förklarade allt vi hade framför oss...POSITIVT!!!
( Allt handlar om att använda sina tankegångar på rätt sätt )

Ibland är det ett MÅSTE att lägga sig ner, andas djupt och känna av det man har i livet...

En gång: för ca 15 dagar sedan började jag att äta stekt ägg eller omelett till frukost. Määän gud tänkte jag, det här skulle jag kunna leva på resten av mitt liv....
Jo jävlar i mig. Att se ett ägg gör att jag vill spy idag. Men imorse kom jag på den brilianta idén att jag skulle koka ägget istället. Jaaaa, blondinen tänkte.
Dock är inte kaviar något som får förbrukas under min diet så det hela slutade med att jag satt och kväljdes och spottade ut allt i en kompostpåse...
En gång tyckte jag om ägg...Det gör jag inte längre

Stavgång:
Minnet sviker och jag är 23 år. Hade helt glömt bort mina stavar som står bland alla tomma ölflaskor i garderoben. Herreguuud. Imorgon blir det en stavprommis. Självklart. Åh va jag är dum...

Sengång: Jag sover inte på nätterna. Det går helt enkelt inte. Jag vrider och vänder, byter kuddar, flyttar hund, suckar, svettas, tystar snarkande hund och räknar får...
DET GÅR HELT ENKELT INTE...



Nu ska jag kolla på ishockey i en kall hall. Ska förfrysa mina fula små tår. Sen ska jag krypa ner under täcket med plupp och göra som alla andra nätter...Vara vaken...

Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0