Brända pengar och glad i hatten

Idag klockan tio i ett landade jag på arbetsförmedlingen i min kära hemstad.
Skulle på (ännu) ett informationsmöte hur vidare mörk min framtid såg ut...

Satte mig ner bland alla andra nissar och lyssnade intressant. Den blåa regeringen i Sverige har bestämt dittan och dattan och bla bla bla. Dock har inte projektet något slut ännu...avslutade hon ( typiskt Sverige tänkte jag )


Sen åt vi lunch på nian.
Sen åkte vi och kollade på bil.
Sen åkte vi och kollade på bil
Sen åkte vi och kollade på bil.
Sen åkte vi och kollade på bil.
Sen åkte vi till IKEA, då blev jag glad...

Fick med mig två nya stora fina kuddar + kuddfodral hem. Och en filt till sängen = 600 spänn = Som hittat...
Nu ska jag städa med min nya röda fina kompis dammsugaren...

Tjao


Förresten så visade vågen mig i morse att jag är så nära min första etapp att det är helt galet.
Jag kom på mig själv le.
Magiskt att se mig på den vikt jag står nu.
Nästa vecka vet jag med säkra källor att jag kommer ha gått förbi etapp ett.
Då har jag lovat skrika så att grannen ( mamma alltså ) hör mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0