Men herregud

...vad tiden går fort...
Dagen är snart slut...*yippie*


Idag måste jag nog ta hand om min hund. Han är lite ovårdad för tillfället.
Detta skulle Sigge behöva göra:

Badas
Kammas
Tovborstas
Kloklippas
Pälsklippas
Örontvättas

Såhär kommer det att gå:

1.)
Sara tar snällt tag i hunden och för honom in i duschen ( Sigge vet precis vad som kommer hända så han börjar sprattla och sspringer iväg )
Sara går då ut ur badrummet och jagar hunden ca fem varv i lägenheten innan hon får tag i honom igen och tar in honom i badrummet. ( Denna gång stänger hon dörren )
Startar duschen, hunden blir surare och surare , grejar med schampo, grejar med balsam, blåhåller hunden, sköljer ur, skäller på hunden och tar honom sen i en handduk...
Sen torkar Sara honom så gott det går innan han springer ur min famn och ut i vardagsrummet och sen runt, runt, runt  i lägenheten...

2.)
Sara tar fram Sigges borste och börjar borsta honom, Sigge springer iväg och igen får jag jaga honom. Försöker med tovborsten att reda ut tovorna. Hunden biter efter Sara. Sara blir arg. Hunden biter efter Sara. Sara blir argare. Hunden hugger efter Sara. Sara blir flytokig och skriker att han ska sluta. ( Grannen kommer in och frågar om allt är okej )
Blir sams med min hund och fortsätter kamma och ta bort tovor på honom ( Mutar dock med godis )

3.)
Sara tar tag i Sigges klor och försöker klippa, men icke seddu. Så fort han ser klotången spärrar han upp ögonen och ännu en gång kommer han springa därifrån. Sara springer efter och får tag i honom oväntat snabbt denna gång.
Hunden biter, Sara skriker. Hunden hugger, Sara brinner...
( Sara tar en paus för att inte börja gråta )
Letar upp hunden och försöker att klippa dom sista klorna...hund = envis, Matte = irriterad/svettig/slut som artist
( Avslutar det hela med att jag ringer veterinären och bokar en kloklippning )

4.)
Sara lägger sig raklång på sängen och skiter fullständigt i om hunden inte ser något eftersom håret hänger i klasar framför öronen, skiter ännu mer i öronen och tvättningen av dom...
Sen kommer jag att tänka att " han är ju tonåring, och dom ser ju fan ut hur som hellst idag så då kan Sigge också göra det"...


När vi va till veterinären sist sa hon:
- Ja en sak ska ni veta och det är att eran hund är cool, jättecool. Inte rädd av sig alls men otroooligt envis och kaxig
- Tycker du, svarade vi då....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0