Ingen fisk i sängen...

...imorse *tack och lov*

Men han är konstig iaf min plupp...

För några veckor sedan så antydde min sambo att jag va så känslokall när jag sa hej då till honom på mornarna. Jaha, tänkte jag....får väl försöka bättra mig då...

Så den här veckan har jag gjort följande:

Måndag: Trippade upp för trappen väldigt tyst med frukostbrickan i handen. Ställde ner brickan bredvid Plupp på sängen så han skulle få vakna till den väldoftande exotiska frukosten.
Pussade honom försiktigt i pannan och viskade i hans öra:
Älsklingen min, dags att vakna....
Reaktion från Plupp: Ställde ner den exotiska brickan på golvet, drog en lååång suck och somnade om

Tisdag: Gick upp lite tidigare ( Runt halv tre) för att hinna göra potatisgratängen. Oxfilén hade jag redan lagt i marinad i smyg. Tände grillen och tog en skön dusch meddans elden gjorde sitt. Grillade oxfilén precis så som plupp vill ha den..."Lite röd i mitten gumman"...
Sen smög jag försiktigt upp för trappen och lät doften nå älsklingens vackra näsa.
Reaktion: Tittar upp, tittar ner, vänder sig om...somnar om

Onsdag: Smörgåstårtan gick bra att göra. Att skala räkor klockan halv fyra på morgon va absolut inget problem. Den blev faktist jättegod, satte mig ner en stund vid kvart över sex för att provsmaka. Och stunden blev underbar tillsammans med Gefle dagblad. Sen smög jag upp för trappen sakta och väckte plupp försiktigt med en puss på kinden. Viskade i hans öra:
"Jag älskar dig". La mig sen bredvid honom för att få känna hans närhet.
Reaktion: Tittar upp, tittar på mig, säger åt mig att gå och jobba och drar en lång suck. När Plupp vänder sig om för att somna välter han brickan med smörgåstårtan. Allt hamnar i min säng...
Det gör inget, ska ändå tvätta i morgon...



-------------------------------------------------------------

( Okej mina damer och herrar, allt ni precis har läst är en stor lögn. Jag har så otroligt livlig fantasi på mornarna så historierna bara flödar. Ska nu ställa mig i skamvrån med en STOR kopp kaffe och skämmas..
Fy på mig...
Men faktist så suckar han när jag kommer för att säga hej då. Det är det enda. 
Min sambo är så underbart vacker och söt som socker när han ligger där och snusar i sängen på mornarna. Ååååh vad jag älskar dig plupp )
( dessutom för att ni VERKLIGEN ska tor att det är en lögn så tycker inte plupp om smörgåstårta. han är inte så "förtjust" i det, och inte exotiska frukter heller för den delen... :D)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0