UTMANING

Jag har blivit utmanad! Eller "tagged" som det lär heta på bloggspråk :)

Av Gabbi

Så... Håll till godo!


REGLER:

* Först Reglerna, sen Fakta/Vanor.
* Bloggaren skriver ner åtta fakta/vanor om sig själv.
* Den som blivit tagged/utmanad skriver en egen bloggpost om sina åtta fakta/vanor
och skriver in dessa regler.
* I slutet av bloggen väljer du ut åtta personer som du utmanar och skriver deras namn.
Glöm inte lämna en kommentar i deras bloggar så att de vet att de blivit utmanade och
bör läsa din blogg.



FAKTA/VANOR:
1.) Jag hatar knän. Det är det äckligaste och fulaste jag vet på en människa. Det finns inte ett enda par snygga knän på denna jord. Och hör sen!!

2.) och 3.)  Jag är otroligt mammagrisig ( vill påminna er om att jag är 23 år ). Mamma, mamma, mamma, mamma och åter mamma. Hatar när hon reser bort, hatar när hon inte svarar när jag ringer. Ja, jag vet. Det är helt sjukt. När jag är ledsen vill jag att mamma ska vara där. Skulle hellst vilja sitta i hennes knä som jag gjorde när jag var liten. ( Skrattar för mig själv )
Varje sommar när dom åker utomlands vill jag bara skrika åt henne att stanna hemma. " Inte åka ifrån mig momsi".
En kväll när jag var liten och  jag och mamma hade varit och handlat kom hennes kompisar och kidnappade henne utanför oss. Hon fyllde år men jag fattade inte riktigt grejen och blev jätteledsen. Här kommer jag och mamma hem från affären och ska mysa sen kommer det upp massa folk från ingenstans och sliter bort henne. Jag grät och grät och grät och grät. Minnen som fortfarande lever med mig...
Men faktist så har det blivit lite lättare sen jag träffade Plupp. Han är min trygghet i livet ( Självklar du också momsi ) eftersom vi lever tillsammans jämt. Jag är galen i honom. Vi firar tre år snart och jag kan inte sova ensam. Jag kan knappt somna själv i sängen om han sitter nere i soffan. Vi har varit ifrån varandra i sju dagar som mest och det var dom sju värsta dagarna i mitt liv. Han måste hålla om mig på kvällarna, han måste pussa mig godnatt och han måste snusa i mitt öra.
Jag måste nog söka hjälp för det där...

4.) Jag har grym basillskräck. Kan inte äta hos vissa människor. Är otroligt känslig mot lukter. Kväljs för absolut ingenting och klara inte av när fel folk rör mig.

5.) Jag älskar hösten och vintern. Det finns inget bättre än stormiga höstdagar. Regniga kalla höstdagar som alla suckar åt. Då njuter jag i fullo. Vintern är bäst. Kyla, snö, is, frost och massa mys...
Man kan säga att jag tycker tvärt om alla andra helt enkelt...

6.) Förrut visste inte jag att soppa och bensin var samma sak...

7.) Jag feströker. Och jag HATAR att jag gör det. Dagen efter har jag ångest VARJE gång, men ändå fortsätter jag...skottpengar på mig...I know!!

8.) Jag är otroligt lat. Så fruktansvärt bekväm så det är skrämmande. Kan ligga i sängen en hel dag utan att få mitt samvete att reagera. Skulle hellst vilja spendera mina dagar hemma. Utan att jobba, utan att diska, utan att tvätta, utan att städa, utan att laga mat. Bara ligga som ett svin i soffan och knäppa med mina fingrar när jag vill något. Få allting serverat på en guldbricka helt enkelt...


...Jag får ta mina fula knän till jobbet varje dag, Momsi and Plupp kick my ass, Jag varken äter eller tar skit, Hösten är på väg = bättre tider, soppa och bensin= same shit,  smoking kills, and faktist så är jag väldigt njd med min blommiga bricka, den duger...




*Fju*...såja...Nu ska vi se...
Jag utmanar...

David, Tessan, Lollo, Marie, Nicki, och Linn
 


Kommentarer
Postat av: Karolin

Du är inte ensam när de handlar om Hösten och vintern!! älskar det !!! så mysigt!! Man får en chans att bara vara.. man FÅR vara inomhus, man FÅR tända ljus, man FÅR ta på sig sitt mjukis-set och tjocka koftor :) Finns de ngt mysigare?:)

2007-08-15 @ 11:43:38
URL: http://karolin87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0