Hos Veterinären...

...Har vi varit idag...
ÅÅÅÅOoooh nooooo, tänker alla ni nu, men icke seddu. Det var bara en liten ettårs spruta som skulle tas...

Sigge slog upp sina ögon klockan åtta i morse när min klocka ringde. Han tänkte att nu jävlar är det något fel eftersom vi ska upp såhär tidigt...
Men sprallig som han är sprang han runt hemma och funderade varför husse och matte gjorde sig i ordning...

Och ännu gladare blev min vovve när han blev påkopplad för utgång klockan kvart i nio. Han sprang ner för trappen, han sprang ut på gatan, han sprang till busken, han sprang till gräsmattan och såg glad ut...
När vi kom fram till veterinären öppnade jag dörren och han sprang in...
Sen...
Stannade våran hund upp. Tittade sig runt omkring, såg dom blåklädda människorna, såg vovvarna som satt snällt och väntade och INsåg vad som skulle ske...

Det va bara till att dra in hunden i rummet, sätta upp honom på brittsen och hålla fast honom....
Men det gick inte heller så det hela slutade med att en veterinär höll fast honom ( Och då menar jag verkligen HÖLL fast honom)och den andra tog sprutan och klippte klorna...

Sen tackade vi för oss...

Sigge som va i chock, sprang ut från rummet, sprang ut på gatan, sprang till gräsmattan, la en bajskorv och sprang hem...


Kommentarer
Postat av: Klara

Stackars lilla vovve! Tur att det är över!

2007-08-15 @ 16:33:34
URL: http://kramklara.blogg.se
Postat av: Josefin

okej, kan du länka dit du såg det, har letat som en galning :D

2007-08-15 @ 18:39:37
URL: http://josefiinwikstrom.blogg.se
Postat av: Josefin

:D eller vart på sidan såg du dt?:P

2007-08-15 @ 19:33:41
URL: http://josefiinwikstrom.blogg.se
Postat av: Lollo

Hehe jo vi hade en bra cityfest. Jag jobbade så det blev lugnt för min del, tycker ändå att det är föör mkt folk ute så det gjorde inte mig något =)
Annat var det när man var 16 hehe o sprang runt som en galning ;)

2007-08-15 @ 20:48:23
URL: http://lollo83.blogg.se
Postat av: Lia

Tänk att dom tycker det är så äckligt att klippa klorna?!
Jag vet inte hur många ggr jag har fått göra det på Charlie innan han har börjat ge med sig. Och än idag tycker han att det är jobbigt!

2007-08-16 @ 13:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0